HomeMaid AB

Marketing Manager

HomeMaid är ett börsnoterat och snabbt växande hemservicebolag som satsar på hög kvalitet och god service till både företag och privatkunder. De utför städtjänster och andra hushållsnära tjänster såsom fönsterputsning och hemtjänst. Bolaget omsätter ca 400 MSEK och har 30 kontor runt om i Sverige. HomeMaid har funnits sedan 1997 och är idag en marknadsledande aktör inom städbranschen.

Om rollen

Vi söker nu en driven Marketing Manager till HomeMaid som befinner sig i en mycket spännande och expansiv fas. Det här är en nyckelroll där du kommer att vara ansvarig för att driva och utveckla företagets marknadsföring och kommunikation, i både digitala och traditionella kanaler. Du kommer att arbeta brett inom marknadsföring, strategiskt och operativt såväl som analytiskt och kreativt.

I rollen som Marketing Manager kommer du att vara ansvarig för att driva digitalisering av kundresan och arbeta med konverteringsoptimering och användarvänlighet. I ett nära samarbete med de 25 lokala kontoren kommer du att ta fram lokalanpassad kommunikation samt inspirera till kreativa idéer och innehåll för regionerna.

För att lyckas i denna roll bör du ha erfarenhet av att arbeta nära affären. Du skall ha god förmåga att självständigt analysera och exekvera strategier och processer för att nå uppsatta mål. Du bör trivas i en miljö med hög entreprenörsanda och högt tempo. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som har ambition att komma in i ett expansivt skede där man får möjlighet att växa med bolaget. Homemaid erbjuder unika utvecklingsmöjligheter samt en genuin och härlig kultur.

I denna roll rapporterar du till bolagets VD.

Ansvarsområden

  • Ansvara för företagets kommunikation och marknadsföring i både traditionella och digitala kanaler.
  • Driva och vidareutveckla bolagets kommunikation i sociala kanaler.
  • Skapa content för b.la. webb, sociala medier, e-postmarknadsföring och fysisk reklam.
  • Skriva pressrelease och hantera presskontakter.
  • Kravställa mot och samarbeta med externa byråer.
  • Driva digitalisering av kundresan och konverteringsoptimering.
  • Vidareutveckla arbetet med CRM och datadriven marketing automation.

Erfarenhet

  • Djup förståelse av marknadsföring och kommunikation inom tjänsteföretag.
  • Mycket goda kunskaper inom SEM, display och annonsering i sociala medier.
  • Erfarenhet av att kravställa mot och samarbeta med extern byrå.
  • Erfarenhet av marketing automation för att möjliggöra personaliserade och automatiserade utskick (sms, mejl, push, DM, social) baserat på CRM- och besökardata.
  • Erfarenhet av den digitala kundresan och hur man optimerar leadsgenerering.
  • Tidigare erfarenhet av influencer marketing är ett plus, men ej nödvändigt.

Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en operativ och ansvarstagande person som är van att ta egna initiativ och driva dessa framåt. Vi söker dig som är entreprenöriellt lagd och har ett genuint intresse för att vara med och bygga upp ett bolag. Du bör ha en passion för marknadsföring, vara kreativt lagd och ha en analytisk förmåga. Du har ambitionen att utveckla din roll inom marknad och vara med och ta bolaget till nästa nivå.