Ipsos AB

Audience Measurement Manager OOH

Ipsos är ett av världens ledande research- och insiktsföretag med verksamhet i 90 länder. På Ipsos kontor i Sverige arbetar ett 100-tal medarbetare för att med insikter som grund hjälpa våra kunder att utveckla sina produkter och erbjudanden. Ipsos specialiserar sig på att mäta hur olika medier, varumärken och människor interagerar via engagerande innehåll, effektiv kommunikation och relevant medieplanering. Vi hjälper kunder att utveckla framgångsrika kampanjer som bygger varumärket genom att stärka varumärkesrelationen och driva försäljning. Våra lösningar sätter konsumenten i centrum för våra kunders strategi. Med våra noggrant validerade metoder och modeller samt vår gedigna erfarenhet inom området, kan vi säkerställa att du som kund får den hjälp du behöver.

Ipsos letar nu efter en Audience Measurement Manager (AMM) som ska driva affären för mediamätningar och vara del av en internationell miljö med högt tempo och höga förväntningar.

Audience Measurement Manager OOH

AMM är ansvarig för Ipsos produkt och tjänst “Outdoor measurement” för den svenska marknaden för utomhusreklam (out of home advertising). AMM är ansvarig för att leda leveransen och vår relation med kunder och intressenter; mediehus, mediebyråer, press etc inom “Outdoor Impact”. Det inkluderar förberedelser av kundmaterial och att genomföra utbildningar i Ipsos verktyg för alla intressenter. AMM leder arbetet för att leverera och bibehålla en högkvalitativ produkt och tjänst till marknaden, vilket inkluderar datavalidering och kvalitetskontroll för att säkerställa att man når den höga standarden för datakvalitet. Det innefattar att styra vår verksamhet för att samla in resemönster och trafiksiffror. AMM ska även bidra till metoder och produktförbättringar av Ipsos lösningar i Sverige och andra marknader. Personen jobbar nära Ipsos affärsområde Audience Measurement på global nivå och rapporterar till Ipsos VD I Stockholm.

Uppgifter och Ansvar

  • Leda processen för nya releaser, vilket inkluderar uppdateringar av såväl innehåll som metod.
  • Kvalitetskontroll av leveranser i våra IMS och IDS verktyg.
  • Stöd till och utbildning av kunder och intressenter.
  • Hantera uppdateringar och vidareutveckling av verktygen.
  • Hantera och styra internt arbete; både med kollegor i andra affärsområden i Sverige och med internationella kollegor, Audience Measurement och MGE Data.
  • Ansvarig för dokumentation av nya releaser
  •  Leda och deltaga i möten med interna och externa intressenter.

Är det här för mig?

  • Universitetsexamen eller diplom inom Business Administration, Engineering eller liknande.
  • Förståelse av grundläggande metoder som används inom marknadsundersökningar.
  • Kunskap och erfarenhet från mediamarknaden
  • Förmåga att förstå komplexa analyser och använda MS Office eller liknande verktyg för omfattande dataanalys.
  •  Strukturera
  • Förmåga och gillar att jobba i en internationell miljö med högt tempo
  • Skicklig i engelska

Kompetens

  • Kommunikativa färdigheter för att bibehålla utomordentlig kommunikation med externa och interna samarbetspartners
  • Som person behöver du vara öppen att lära och ta till dig nya mjukvaror och verktyg och stödja kommunikationen
  • Starka analytiska- och problemlösningskunskaper för att identifiera ett problem och generera lösningar i tid genom att tänka kreativt.
  • Lagspelare med förmåga att bygga och bibehålla positiva samarbetsrelationer med andra avdelningar samt fungera väl i effektiva och högpresterande kross-funktionella team.
  • Engagemang till organisationen och en entusiastisk attityd till att addera värde och en förmåga att ta egna initiativ. En vilja att lära och utvecklas.
  • Noggrann, med en förmåga att uppmärksamma detaljer och säkerställa kvalitet i leveransen.
  • Arbetar effektivt under stress
  • Resultatorienterad med en förmåga att möta mål och dagliga uppgifter inom nödvändiga tidsramar, tillhandahålla högkvalitativa resultat och tjänster som överträffar kraven från interna och externa kunder.
  • Proaktivt identifiera flaskhalsar och åta sig uppgifter och initiativ utöver jobbets definierade omfattning, men som bidrar till arbetsenhetens effektivitet.