IVISYS

Service Director

IVISYS utvecklar och säljer avancerade maskinseende/övervakande inspektionssystem som genomför kvalitetsinspektion, verifiering och maskinvägledning (för produktion). Systemet bygger på nya patenterade algoritmer som är okänsliga för objektrotation och skalning och stabila mot varierande belysningsförhållanden, vilket utökar tillämpningsområdet för framgångsrika maskinseendelösningar och avsevärt förbättrar framgångsfrekvensen och tillförlitligheten för dessa jämfört med konventionella system.IVISYS grundades 2013 och har de senaste åren gått igenom en stor förändring avseende ägarstruktur, ledarskap och produktfokus. Idag har man starka ägare genom Athanase, ny ledning som drivs av Stefan Bohman och ett nytt produktfokus som möjliggör lönsam skalbarhet.IVISYS verkar på en internationell marknad där fokus idag ligger på Europa och USA.

Service Director

Om rollen

IVISYS fortsätter att bygga upp och växa sin verksamhet globalt och nu söker man en person som skall planera, bygga upp och driva en service organisation som skall säkerställa en marknadsledande hantering av sin eftermarknad. Detta innebär 1:st, 2:nd och 3:rd line support med hög tillgänglighet och moderna kontaktytor.

Exempel på uppgifter

  • Upprätta en strategi för IVISYS service-och support verksamhet som fungerar för olika geografiska marknader och tidzoner
  • Upphandla och rekrytera externa partners och medarbetare som skall vara del av denna organisation
  • Fram till att en organisation är på plats, hands-on ta hand om inkommande ärenden
  • Säkerställa en marknadsledande tjänst online såväl som med fysiska servicepersoner på plats lokalt där IVISYS har kunder
  • Samarbete med produkt- Och utvecklingsavdelningen gällande 3:rd line support funktioner

Ditt team

Du kommer initialt vara själv i din organisation och måste vara bredd på att hantera operativa frågor och uppgifter parallellt med att en organisation byggs upp. Med den erfarenhet du har med dig kommer det finnas ett stort mandat men också ansvar att bygga ditt team.

Om dig

Vi tror att du idag har varit med om att bygga upp en liknande tjänst och organisation som beskrivs men vill ta nästa steg och själv ta det yttersta ansvaret. Du behöver ha en teknisk förståelse i kombination med en stor känsla för att bygga och leverera service och support i världsklass för IVISYS kunder. En merit är om du har dokumenterad erfarenhet att leda personal och externa partners som är del av denna verksamhet.

Kompetenskrav

  • Erfarenhet från service och supportverksamhet av mjuk-och hårdvara i kombination
  • Dokumenterad erfarenhet att framgångsrikt drivit stora och komplexa projekt.
  • Goda kunskaper inom IT för att förstå och utveckla verksamheten
  • Erfarenhet av att med hjälp av jurister förhandla och skriva avtal med externa partners på olika marknader
  • Erfarenhet av att utveckla och skriva anställningsavtal med service- och supportpersonal
  • Kunna prata och skriva svenska och engelska flytande.
  • Självständig, drivande och strukturerad i sitt arbetssätt
  •  Hantera både team- och självständigt arbete.

Vi erbjuder dig

Ett spännande arbete med världen som arbetsplats i ett expansivt bolag med stora möjligheter.

Plats

Rollen är placerad på IVISYS kontor i Vällingby (möjlighet till arbete hemifrån finns) och då IVISYS jobbar internationellt så kommer det innebära resor.