BankID söker nu en driven och självgående Business Relationship Manager som ska ansvara för det strategiska samarbetet med våra kunder. Är du en IT-intresserad relationsbyggare med stor affärsförståelse som lockas av att bygga en visionär plan gentemot de svenska bankerna och som vill göra avtryck i vår affär, då kan det här vara helt rätt för dig! Ditt kundengagemang, affärsmässighet och naturliga fallenhet för att involvera, kommunicera och samarbeta med andra blir avgörande för att lyckas som Business Relationship Manager på BankID.
Som Business Relationship Manager på BankID får du en central, strategisk och aktiv roll i arbetet med att vidareutveckla våra affärsrelationer med nyckelintressenter på de svenska bankerna. Du blir en Trusted Advisor och bryggan mellan BankID och våra kunder där ditt huvudsakliga uppdrag är att inspirera och verka för att vi är infrastrukturen i våra kunders och partners digitala tjänster. Som Business Relationship Manager rör du dig bland produktägare, köpande och säljande enheter på bankerna (ex Business Banking och Retail) i syfte att lyssna in önskemål om tjänsten och säkerställa att kunden är väl insatt i befintliga lösningar. Du ansvarar även för lansering, onboarding och kommunikation gällande det värde som vi skapar genom nya releaser. Du blir även en rådgivande part till bankens IT-integratörer för att säkerställa att viktiga funktioner installeras och används.
I den här rollen värdesätter vi din nyfikenhet och intresse för teknikens möjligheter och trender inom området som både kan ge affärsnytta för BankID och en förbättrad kundupplevelse. Rollen innebär många kontaktytor både externt och internt där du både självständigt ansvarar för att utveckla samarbetet och koordinera rätt resurser på BankID med relevanta personer hos kunden.
I rollen ingår bland annat att:
Rollen rapporterar till Chef Marknad & Affär och är placerad på Finansiell ID-tekniks kontor på Kungsgatan i centrala Stockholm.