Synsam Group

Supply Planner

Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar och behov av ögonhälsa. Koncernen finns i Norden, har cirka 3000 medarbetare och en total omsättning på cirka 4 miljarder SEK. Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Synsam Group har genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa. Synsam korades för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2021.

Supply Planner – Synsam Group

Vi söker dig som vill arbeta som Supply Planner i ett spännande bolag som präglas av utveckling, innovation och tillväxt! I rollen som Supply Planner kommer du att arbeta nära ditt Supply chain team som idag består av fyra Supply Planners, en logistikutvecklare samt en administratör. Du jobbar som operativt ansvarig för påfyllning av produkter till centrallager, utifrån behovsmönster. Du driver lagerstyrning och optimerar produkttillgängligheten samt lageromsättningshastigheten, allt utifrån givna målsättningar. I rollen ingår även att analysera överlager, identifiera risker, starta och följa upp åtgärder. Tillsammans med kategoriorganisationen arbetar du proaktivt med revidering, kampanj och leverantörsuppföljning samt optimering av lagret. En viktig del är också att förmedla din kunskap kring Supply Chain till butiksledet. Du är även ansvarig för införtullning från 3:e land samt Norge och att matcha leverantörsfakturor från Asien. Då Synsam präglas av en entreprenöriell anda och kultur, ser vi gärna att du drivs och motiveras av utveckling och förbättringsarbete.

Erfarenhet/specifik kompetens

  • Erfarenhet från Supply chain gällande effektivisering och automatisering av processer inom varuförsörjning.
  • Erfarenhet från sourcing i Asien.
  • Erfarenhet från tullhantering och fraktfrågor från internationella kontakter.
  • Mycket god analytisk förmåga och god vana av att delta i projekt.
  • God erfarenhet av att äga och driva dina ansvarsområden.
  • God förståelse för logiken och hela processen inom retail.
  • Mycket goda kunskaper i Excel.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Personliga egenskaper

  • Stark analytisk förmåga.
  • Strukturerad och tydlig, med en förmåga att prioritera och tar gärna initiativ för att komma framåt.
  • Lösnings- och målfokuserad, där du drivs av att se resultat och vågar ta beslut inom ditt ansvarområde för att nå dessa.
  • Kvalitetsmedveten och kundfokuserad.
  • Stort intresse för hållbarhetsfrågor.
  • Trivs i en miljö som präglas av förändring, utveckling och förbättring.

Rollen är en heltidsanställning med placering i Stockholm.