Stockholm Exergi är ett energibolag som producerar och distribuerar fjärrvärme, fjärrkyla och el till Stockholmarna. Vi utvecklar lösningar för att sakta ned den globala uppvärmningen och skapa en hållbar energiförsörjning för Stockholm. Redan 2020 var 99% av vår energi återvunnen eller förnybar, men vi har högre ambitioner än så. 2025 ska hela vår verksamhet vara klimatpositiv. Hos oss får du möjligheten att dela din energi med över en miljon människor, varje dag. Du blir den som värmer när det är kallt och den som svalkar när det är varmt. Den som lyser upp vägen hem när det blir mörkt och effektiviserar energianvändningen för en hel stad. Vi är nyfikna, initiativrika och ansvarsfulla. Hos oss kan du omvandla din energi till en hållbar framtid. Med gemensam kraft gör vi skillnad.
På Stockholm Exergi arbetar vi alla mot ett gemensamt mål. Målet att vara en klimatpositiv verksamhet redan 2025. Det vill säga, att fånga upp mer koldioxid ur atmosfären än vad vi själva släpper ut, och på så sätt bidra till att motverka klimatförändringarna. Det är nämligen det som minusutsläpp innebär. Stockholm Exergis bio-CCS-projekt har valts ut till det slutgiltiga steget i urvalsprocessen för att erhålla stöd från EU:s innovationsfond. Vi vill ha med dig på resan!
Vi söker en Product Owner som vill vara med och förstärka den digitala kundupplevelsen och öka användandet av vår kundportal, ”Mina sidor”. Du ingår i vårt team Kundaktivering och Digital Transformation med modernt kontor vid vår anläggning Värtaverket i Hjorthagen i Stockholm.
Ditt uppdrag
I rollen som Product Owner blir du ansvarig för att förstärka den digitala kundupplevelsen och öka användandet av vår kundportal, ”Mina sidor”. Ditt uppdrag är centrerat kring kontinuerlig utveckling av kundportalen, att den känns relevant och modern med ett levande och dynamiskt innehåll. Du ska vara uppdaterad och intresserad av de senaste teknikerna och idéerna inom kundupplevelser. Arbetet omfattar både löpande innehållsuppdatering och vidareutveckling av portalen tillsammans med det agila utvecklingsteamet. I rollen ingår även att utbilda och entusiasmera kunder och kollegor.
En viktig del i arbetet är även att säkerställa att rätt saker byggs vid rätt tidpunkt. Det omfattar ansvar för kravhantering och prioritering av backlogg. I din roll utgör du navet mellan verksamhet, utveckling och övriga intressenter.
På Stockholm Exergi tycker vi det är viktigt med en digital helhet och god kundupplevelse för våra kunder. Du kommer att ha ett aktivt samarbete med flera agila utvecklingsteam för att säkerställa att kundfokus genomsyrar alla våra kundinteraktioner.
Om teamet
Du kommer tillhöra teamet Kundaktivering & Digital transformation inom Försäljningsorganisationen. Vi skapar vi förutsättningar för att Försäljningsorganisationen ska lyckas. Vårt gemensamma ansvar omfattar att öka våra kunders upplevda personliga relation, skapa effektiva kundprocesser, öka datamognad, användande av kundinsikter och förvalta och vidareutveckla vårt digitala kund- och verksamhetsstöd.
Huvudsakliga ansvarsområden
Vi vänder oss till dig som har följande erfarenheter
Akademisk examen inom relevant område
Som person ser vi att du är
Kvalitetsmedveten