Circle K

Senior Specialist B2B Marketing

Circle K Sverige är en del av den globala koncernen Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-tard) som är ett världsledande servicehandelsföretag med huvudkontor i Laval, Kanada. Mer än 90 000 personer arbetar i koncernen som omfattar ett nätverk med mer än 10 500 enheter i 27 länder. Den svenska verksamheten består av 760 bensinstationer som säljer och distribuerar bensin, diesel, fordonsgas, E85 och HVO100. Vi satsar nu också stort på att erbjuda snabbladdning för elbilar vid ett flertal stationer. Du har förmodlingen redan mött oss, kanske har du stannat till för en kopp kaffe, tankat bilen eller köpt något att äta på resan. För varje dag besöker 250.000 kunder oss där våra 3500 anställda har fokus på att göra vardagen enklare för dig som kund. Vi är mycket engagerade i klimat- och miljöfrågor och arbetar kontinuerligt med att erbjuda förnybara drivmedel och snabbladdningsmöjligheter som kan bidra till att minska klimatpåverkan för här ser vi att vi kan vara en del av lösningen. Vår vision är att vara världens mest uppskattade destination för service.

Circle K befinner sig just nu i en väldigt spännande fas då de är en ledande aktör inom drivmedelsbranschen som arbetar hårt för att bidra till att Sverige når klimatmålen. Circle K:s ambition är att erbjuda de mest hållbara alternativen på marknaden och är idag Sveriges största leverantör av förnybara drivmedel.

I rollen som Senior Specialist B2B Marketing är du övergripande ansvarig för marknadsföringen mot Circle K:s företagskunder på den svenska marknaden. Rollen innebär att utveckla och implementera strategier och initiativ som förbättrar Circle K:s varumärke mot företagssidan, oavsett kategori eller kunderbjudande. Målet är att göra det enkelt att vara företagskund hos Circle K. Din uppgift är att ha ett tydligt fokus på optimering av kundupplevelsen. Detta genom att se över hur kommunikationen kan optimeras med potentiella och nuvarande företagskunder och hur mervärdestjänster kan förbättras. Du har ett operativt ansvar för att marknadsföringsstrategin och de beslutade initiativen genomförs och följs upp.

Rollen tillhör avdelningen för Marknadsföring & Kommunikation och teamet består av sju personer med placering på Circle K:s servicekontor i Stockholm. Rollen rapporterar till Senior Manager Marketing & Communication.

Vi tror att du som person trivs som bäst i en snabbrörlig och dynamisk företagskultur där du får vara med och påverka och ser förändring som en positiv utveckling. Vi söker dig som vill vara med på Circle K:s viktiga resa framåt mot en hållbar framtid.

Övergripande ansvar.

  • Du har ett övergripande ansvar för marknadsföringen mot företagskunder både i betalda och egna kanaler.
  • Du ansvarar för att Circle K:s arbete med enkelhet och hållbarhet genomsyrar och förmedlas i allt material som tas fram.
  • Du tar fram marknadsföringsstrategier och aktivitetsplan som stärker lojaliteten till Circle K genom företagets övergripande fokusområden.
  • Du är en van beställare av marknadsföringskommunikation som kommer att behöva vara anpassade för olika typer av kanaler.
  • Kontinuerligt följa upp och optimera kommunikationen i syfte att driva lojalitet, kundnöjdhet och försäljning.
  • Kontakt med viktiga interna intressenter inom marknadsföring, digital försäljning och kommunikation för att säkerställa ökad lojalitet i Circle K:s kundbas.
  • Delaktig och bidragande i internationella initiativ och ansvarig för att implementera dessa lokalt.

Erfarenhet.

  • Relevant akademisk utbildning är ett starkt plus men ej ett krav.
  • 3 – 5 års erfarenhet av att ha jobbat med att marknadsföring mot företagskunder.
  • God vana av att analysera, driva, lansera och optimera kommunikation.
  • God kunskap av digitala och tekniska verktyg. 
  • Erfarenhet från detaljhandeln är meriterande.
  • Svenska och engelska är ett krav.

Personliga egenskaper.

  • Nyfiken och förändringsbenägen.
  • Positiv och hög social förmåga.
  • Pragmatisk och affärsmässig.
  • Analytisk och strukturerad.
  • Förmåga att driva projekt och våga fatta beslut.
  • Tar helhetsansvar från strategisk höjd till operativt genomförande.
  • Stort intresse för nya digitala kommunikationskanaler.
  • God förmåga till stakeholder management.