Är du en erfaren UX designer som brinner för kunddriven tjänsteutveckling? Vill du ta nästa steg i karriären och ta dig an en senior roll med stora möjligheter att påverka? Vi söker dig som vill förenkla användarupplevelsen för AMF:s 4 miljoner kunder och bidra till visionen att vara bäst i Sverige på pensionen från jobbet!
AMF är inne i en spännande fas på väg mot ett agilt arbetssätt med SAFe som ramverk. Nu söker vi en senior UX designer till vår kreativa och moderna miljö mitt i Stockholm City. AMF erbjuder goda möjligheter till personlig utveckling och fina personalförmåner. Vi sitter på absolut toppläge mitt i City med utsikt mot Klara kyrka. Vi erbjuder möjlighet att jobba hemifrån, vi har gym i våra lokaler och förutsättningar för utbildning och kompetenshöjning.
Du kommer tillhöra avdelningen Erbjudande vars uppdrag i korthet omfattar det försäkringsnära kundmötet, kundservice, beskriva vårt erbjudande till marknaden samt den koncernövergripande distributionen. Du kommer arbeta nära agila team tillsammans med designers, innehållsproducenter, utvecklare och testare. Du har också kontakter i andra delar av organisationen såsom insikt & analys, marknad, juridik, produkt och kundservice samt med våra externa partners.
Som UX Designer i Erbjudande har du din grundkompetens inom de tidiga UX-faserna (idégenerering, konceptualisering, facilitering, målstyrning) samt user research och interaktionsdesign. Ditt arbete kommer att spänna över hela UX-processen, men tyngdpunkten kommer att ligga på de tidiga faserna. Detta innebär att planera och facilitera workshops, ta fram målbilder och effektstyrning, genomföra användningstester, visualisera kundresor, skapa konceptskisser – i kombination med att säkerställa ett kundcentrerat arbetssätt.
Du ingår också i ett designforum där ni stödjer varandra i arbetet, lär tillsammans och ständigt utvecklas inom hantverket samt breddar varandras kompetens. UX-teamet strävar för att utveckla såväl arbetssätt och processer som övergripande tjänstedesign, samt aktivt arbeta med att sprida insikter och arbetssätt i organisationen.
För att passa i rollen har du en god kommunikativ förmåga och är samarbetsorienterad. Du trivs med att arbeta mot mätbara mål och är van att basera dina designbeslut på kundinsikter. Du har ett engagemang för kund och drivs av att förenkla och förbättra användarnas upplevelse. Att höja blicken och jobba över flera kanaler för att skapa sömlösa tjänster med hög användbarhet känns naturligt för dig. Du trivs med att jobba tillsammans med andra och att vi levererar som bäst när vi drar nytta av varandra.