Vi söker en engagerad Webbanalytiker för att förstärka vårt team på marknadsavdelningen i vårt renodlade e-handelsföretag. I rollen kommer du att vara ansvarig för att ta fram värdefulla insikter från våra dataresurser, inklusive marknadsföringsdata från olika datakällor från våra fem e-handelssidor, händelsedata, e-handelsmätning och annan relevant statistik. Du är del av marknadsavdelningen på 8 personer och rapporterar till CMO.
Dataanalys och Visualisering:
Mätning och Optimering:
Datalager och Strukturerad Datahantering:
Analys och Statistik:
Som person är du proaktiv, utåtriktad och tycker om att samarbeta med andra avdelningar samt komma med förslag på förbättringsåtgärder. Du brinner för att utföra mätningar och genomföra dataanalys inom både marknadsföring och e-handel. Vi ser även att du har en stark kommunikationsförmåga och drivs av att arbeta i ett snabbrörligt bolag med ett entreprenöriellt tankesätt.