PRA Group, en global ledare inom köp och hantering av förfallna konsumentfordringar, söker nu en dynamisk och erfaren Collection Manager för att leda och vidareutveckla den operativa verksamheten i Sverige. Denna nyckelroll kommer att vara avgörande för att säkerställa högsta kvalitet och kontinuerlig tillväxt inom vår svenska verksamhet. Du kommer att vara en viktig del av vårt internationella team och arbeta nära vår Country Manager i Sverige. Tjänsten är baserad på vårt huvudkontor i Solna, i nya, moderna och trivsamma lokaler.
Som Collection Manager kommer du att ha det operativa ansvaret för PRA Groups inkassohantering i Sverige. Detta inkluderar att säkerställa att våra inkassoprocesser uppfyller både interna och externa mål samt att bibehålla hög kvalitet i alla våra verksamhetsprocesser. Du kommer att samarbeta nära med dina kollegor i de nordiska länderna och vara en nyckelfigur i införandet av digitala lösningar och nya processer för vår inkassohantering.
Dina ansvarsområden inkluderar också att motivera och utveckla ditt team som består av c:a 10 handläggare. Du kommer att ansvara för effektiv personalplanering och säkerställa en utmärkt kundhantering i vår verksamhet.
I en internationell kontext kommer du att vara ansvarig för uppföljning av verksamheten samt övervaka relevanta KPI:er för inkassohanteringen och regelefterlevnad. Du kommer också att rapportera regelbundet till vår Country Manager i Sverige.
Vi söker en naturlig ledare med förmåga att hantera olika människor på ett effektivt sätt. Du förväntas självständigt driva vår inkassoverksamhet mot uppsatta mål med ambitionen att uppnå utmärkta resultat. Din förmåga att vara proaktiv och driva förbättringar och förändringar i verksamheten kommer att vara avgörande. Du är en teamorienterad individ med förmågan att motivera och inspirera dina medarbetare i deras dagliga arbete.
PRA Group erbjuder en stabil arbetsmiljö med långsiktiga investeringsbeslut och fokus på kundhantering av högsta kvalitet. Vi är en del av en internationell organisation och arbetar nära vår europeiska ledning samt PRA Groups huvudkontor i USA.
Alla PRA-anställda är särskilt uppmärksamma på hur vi behandlar varandra och våra kunder samt hur vi fullgör våra skyldigheter gentemot våra aktieägare, tillsynsmyndigheter, kunder och andra intressenter. Principerna som beskrivs nedan speglar vår företags- och organisationskultur. Vårt mål är att varje PRA-anställd ska anamma och leva efter dessa gemensamma värderingar – eftersom de ligger till grund för allt vi gör.
ENGAGERADE i att alltid göra vårt bästa.
ANSVARIGA för våra handlingar.
RESPEKTFULLA i våra ömsesidiga interaktioner.
ETISKA i varje situation.
FRAMGÅNGSRIKA med att hjälpa våra kunder.