Centuri

Senior Account Executive

Centuri är ett snabbväxande och väletablerat SaaS-bolag med en egen nischad plattform. Bolaget verkar på en stor och växande marknad har en ökande andel kunder med global närvaro. Systemet riktar sig i första hand till medelstora och större organisationer med krav på en strukturerad hantering av information i form av dokument, ärenden och avtal. Bolaget har idag ca 160 000 användare fördelat på drygt 150 kunder, huvudsakligen i Norden. I dagsläget är man ca 25 medarbetare med huvudkontor i Stockholm. Centuri hjälper idag kunder som Arlafoods, Capio, Karolinska Universitetssjukhuset, Peab, Region Västmanland och Sweco med hantering av t.ex. ledningssystemsinformation, recept, medicinska instruktioner, egenkontroller, revisioner, reklamationer och andra typer av ärendeflöden och avtal. Centuri är en standardprodukt som tillåter enkel integration mot andra system för att hämta och lämna information. Systemet stödjer dokument-, ärende- och avtalshantering men också hantering av risker och kompetenser. En vanlig benämning på denna typ av system är “Content Services Platform”.

Är du en passionerad och drivande B2B SaaS-säljare som vill vara med och forma framtiden hos ett snabbväxande företag? Centuri söker nu en dynamisk och engagerad Senior Account Executive för att ta bolagets försäljning till nya höjder!

Om rollen

Som Senior Account Executive är du kommersiellt ansvarig för tilldelade industrisegment och kunder. Syftet är att skapa försäljning av i första hand licenser men också tjänster såsom t.ex. utbildning, anpassningar och integrationer. Detta görs genom djup kunskap om tilldelade branscher, ett proaktivt säljarbete, bevisad affärsnytta och nöjda kunder. Du kommer att arbeta nära kunden för att säkerställa framgångsrika implementationsprojekt och bygga långsiktiga relationer. I ditt dagliga arbete samarbetar du med ett erfaret team av tre andra medarbetare. Teamet arbetar med kvalificerade leads och driver sina egna account plans. I rollen rapporterar du direkt till Chief Revenue Officer.

Huvudsakliga ansvarsområden

Som Senior Account Executive säkerställer du utvecklingen på kundbasen genom strukturerad aktivitetsplanering och genomförande av aktiviteter i enlighet med denna. Detta innebär t ex:

  • Att planera och genomföra marknadsaktiviteter i syfte att bygga varumärkespreferens och skapa relevanta leads i tilldelad kundbas
  • Att prospektera, inspirera och identifiera nya affärsmöjligheter på både nya och befintliga kunder
    > Att identifiera brister och förbättringsförslag i kundens informationsprocesser
    > Att identifiera framtida affärsmöjligheter i form av korsförsäljning inom koncernstrukturer och nya användningsområden hos befintlig kund
  • Att driva affärsmöjligheter genom säljprocessen på ett effektivt sätt genom att säkerställa förankring av behov, teknisk och finansiell lösning hos nyckelintressenter på C-nivå
    > Att bygga och underhålla positiva relationer med nyckelintressenter på både operativ och beslutsfattarnivå.
    > Att, tillsammans med konsulter och tekniska resurser, skapa lösningar och förankra värdet hos alla inblandade intressenter hos kunden
    > Att förhandla och sluta avtal
    > Att, genom proaktiv rådgivning kring användandet, minimera riskerna för missnöje med produkten
  • Att säkerställa kundnöjdhet genom strukturerade förvaltningsmöten med relevanta intressenter hos kunden
  • Att säkerställa effektivt samarbete med teknisk support och utvecklingsavdelningen
  • Följa upp och rapportera progress

Kunskaper, tidigare erfarenheter och kvalifikationer

  • 5-7 års erfarenhet av proaktiv solution selling med dokumenterade resultat
  • God förståelse för och intresse av processdriven verksamhetsutveckling
  • God kommersiell förståelse med förmåga att skapa värde för både kund och företag
  • Analytisk/Strukturerad
  • Förmåga att översätta analys till konkreta lösningar
  • Resultatfokuserad och strategisk
  • Driv och entreprenörsanda
  • Erfarenhet av B2B SaaS-försäljning, företrädesvis inom ERP eller Content Services Management system
  • God förståelse för IT-system och crm-verktyg som t.ex. HubSpot, Salesforce, Lime eller liknande
  • Universitetsexamen är meriterande
  • Erfarenhet av offentlig upphandling ett plus
  • Språk: Svenska flytande, Engelska flytande, Danska och/eller Norska ett plus
  • Övriga förmågor:
    > Informell ledarskapsförmåga
    > Förmåga att hantera folk på olika organisatoriska nivåer
    > Motiverande 
    > Problemlösningsförmåga
    > Väl utvecklad presentationsförmåga

Värderingar

Drivande

  • Fokuserad på att ge våra kunder det absolut bästa vi kan erbjuda
  • Drivande i att söka nya möjligheter att förstärka relationen, öka användningsområdena för kunden och växa affären
  • Tar upp problem och föreslår alternativa lösningar
  • Arbetar proaktivt och med entusiasm för att uppnå företagets mål

Stödjande

  • Bygger starka relationer mellan grupper. Kopplar ihop rätt människor med kunder och partners för att leverera bästa möjliga service
  • Säkerställer att vårt team blir en förlängning av kundens team
  • Delar erfarenheter och kunskap
  • Skapar en relation byggd på ömsesidig omsorg och värde för båda parter

Nyfiken / Lärande

  • Förutser framtiden
  • Utmanar ”statiska sanningar”
  • Förstår problemen och dess rotorsaker innan man löser dom
  • Fokuserad på excellence i allt vi gör – produkt, tjänst, relationer och världen vi lever i

Genuin

  • “Walks the talk”
  • Konsekvent, och bygger förtroende genom att agera utifrån Centuris värderingar
  • Rakryggad och ansvarstagande

Ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig! Har du några frågor om processen eller rollen i samband med din ansökan är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare William Hagberg; william.hagberg@headagent.se.