Som Head of Marketing Akademikliniken har du förmånen att kombinera ditt engagemang för utveckling och skönhetsbranschen med din djupa digitala marknadsföringskompetens.
Med din gedigna erfarenhet av att ha byggt framgångsrika digitala premiumvarumärken kommer du att bidra till att Akademikliniken tar nästa steg i att bli ännu mer datadrivna och digitala genom hela kundresan. Du kommer att ha ett stort eget ansvar och arbeta självständigt i ett litet, engagerat team.
I din roll kommer du att jobba med både varumärkesbyggande och konverteringsdrivna kampanjer för att maximera inflödet av kunder. Du kommer sätta upp struktur, KPI:er och kommunikationsflöden för den digitala kundresan för att på bästa sätt utveckla befintliga och nya kunder. Du kommer också säkerställa att ”Upplevelsen Akademikliniken” är enhetligt i alla marknadsföringskanaler. Du ansvarar för budget och alla aktiviteter i Sverige för samtliga våra kliniker.
Du har stark erfarenhet inom digital marknadsföring och har alltid en förmåga att se till helheten. Du är van att ta fram och exekvera på en digital kommunikationsstrategi. För att sen följa upp, analysera och skruva kommunikationen/aktiviteter för att optimera flödena så att både de kortsiktiga och mer långsiktiga målen nås. Du är duktig på att förstå målgruppens behov och intressen, att skapa engagerande och relevant kommunikationsinnehåll som löser befintliga och nya kunders behov genom att distribuera innehållet på rätt sätt till de kanaler och plattformar där målgruppen befinner sig. Du är van att jobba självständigt, kombinera långsiktiga planer med korta, snabba aktiviteter och ”högt och lågt”.
Som person har du ett högt driv och erfarenhet av vad som funkar och leder till resultat samtidigt som du vill och vågar tänka nytt. Kombinationen av din erfarenhet och din personlighet gör att människor lyssnar på dig, och har respekt för din åsikt. Din kommunikativa förmåga och din lyhördhet gör dig till en person som är lätt att samarbeta med. Vi ser gärna att du är uppdaterad och nyfiken på det digitala marknadsföringsklimatet intresserad av vår bransch och det vi är stolta över att leverera varje dag till våra kunder.
Vi ser att du har en akademisk utbildning inom marknadsföring eller motsvarande. Du har minst sju års erfarenhet av B2C marknadsföring, helst också från tjänste- och eller serviceföretag och gedigen kompetens inom digital marknadsföring. Du är van att kravställa mot byråer och att jobba med premiumvarumärken.
Rollen rapporterar till Country Manager Sweden. Du jobbar nära tillsammans med våra marknadsansvariga i Danmark och Norge. Du utgår från huvudkontoret vid Storängsbotten.