Swedish Match är en internationell koncern som i Skandinavien producerar och säljer marknadsledande varumärken som exempelvis General, ETTAN, Göteborgs Rapé, Onico, och Solstickan. Swedish Matchs varumärken är resultatet av mötet mellan hundraårig kunskap och råvaror av högsta kvalitet. Scandinavia Division ansvarar för försäljning och marknadsföring av koncernens produkter inom den Skandinaviska marknaden. Antalet anställda i koncernen är ca 3 900 och huvudkontoret ligger i Stockholm.
Swedish Match söker nu en Field Operations Manager med ansvar för företagets interna och externa säljkår. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Försäljning Sverige och rapportera till VP Sweden Sales.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Södermalm i Stockholm.
Ansvarsområden
• Delta i ledningsgruppen för Försäljning Sverige under ledning av VP Sweden Sales
• Helhetsansvar över resursallokeringen av säljkåren samt säkerställa att Regionchefer och intern säljkår planerar, genomför och följer upp aktiviteter i enlighet med uppsatta mål och direktiv
• Analyser av säljkårens insatser och resultat, uppföljning och återkoppling till uppdragsgivare
• Ansvarig för att skapa säljresursrelaterade aktiviteter utifrån givet ansvar i samråd med övriga i ledningsgruppen för Försäljning Sverige
• Ansvarig för externa resurser via Activation Management; säkra genomförande, kvalitet, återrapportering, kontakter och planering av externa resurser
• Använda och utveckla verktyg, processer och styrkort för säljkåren inom Försäljning Sverige, samt ansvar för att företagets gällande riktlinjer och policys följs
• Skapa kundnöjdhet och ömsesidig affärsnytta med hjälp av företagets samlade insatser
• Support till kund och säljresurser
• Säkerställa fungerande samarbete och samverkan med andra avdelningar
• Personalansvar med 7 direktrapporterande samt indirekt ansvar för hela säljkåren (ca 50 personer)
Bakgrund/Erfarenhet
• Civilekonomexamen med inriktning ekonomi/marknad/försäljning
• Minst 5 års erfarenhet från ledande befattningar med omfattande personalansvar inom FMCG samt dokumenterad ledarutbildning
• Tidigare erfarenhet inom arbete med beslutsstödsystem
• Erfarenhet av resultatansvar
• Goda kunskaper inom Microsoft Office, CRM samt sociala medier
Personlighet
• Naturlig ledare med mycket god förmåga att coacha och utveckla både grupp och individ
• Förmåga att utveckla och använda processer för uppföljning och kvalitetssäkring
• Driven, resultatinriktad och analytisk med stark initiativförmåga
• Duktig kommunikatör med mycket god förståelse för kunden och affären
• Förmåga att skapa och leda en actionorienterad organisation
Vill du bli en del av ett vinnande team? Vår starka företagskultur präglar vårt sätt att agera vilket är nyckeln till vår framgång. Vi tror på individen och hans/hennes vilja att ta eget ansvar och utvecklas. Därför söker vi dig som har en önskan att fortsätta din karriär inom Swedish Match och genom utvecklande arbete och ett brinnande engagemang bidra till nya framgångar. Läs mer om oss på www.swedishmatch.com och www.svenkstsnus.se
För att veta mer om tjänsten vänligen kontakta Karin Geber; karin.geber@headagent.se (070-6431554) eller Mikael Vig; mikael.vig@headagent.se (073-3245270).