Sedan 1922 har Twilfit försett den svenska kvinnan med rätt underkläder, såväl beträffande storlek som modegrad. I en tid när de flesta stora kedjor erbjuder ett brett och ständigt uppdaterat utbud adderar Twilfit expertis och servicekänsla. Affärsidén är att, med hög servicenivå i en inspirerande butiksmiljö, erbjuda ett uppdaterat, funktionellt och inspirerande sortiment med ledande varumärken, inklusive Twilfit. Twilfit har idag 52 butiker runt om i Sverige. För mer information, besök www.twilfit.se.
OM TJÄNSTEN
Twilfit Sisters är Twilfits populära kundklubb med fler än 500 000 medlemmar. Mer än hälften av Twilfits försäljning kommer genom klubbkunderna.
I rollen som Analytiker för kundklubben kommer du att ansvara för att ta fram, analysera och på ett tydligt sätt kommunicera consumer insights baserat på klubbkundernas beteende samt utifrån detta planera och initiera kommersiella aktiviteter.
Tillsammans med ekonomi- och marknadschef maximerar du lönsamheten i kundklubben, effektiviserar kommunikationen och ökar kundinsikten genom analysdriven verksamhetsutveckling.
Ansvarsområden:
• Utveckla och säkra kvalitet i kunddata
• Analysera, dra slutsatser, planera, genomföra och följa upp aktiviteter utifrån Consumer Insight
• Optimera försäljningen genom att aktivt driva marknadsaktiviteter i fysisk butik och på nätet
• Bygga upp en miljö för uppföljning av kundklubben
DIN ERFARENHET OCH KOMPETENS
Vi ser att du har universitetsutbildning, minst kandidatexamen (180 p, tidigare 120 p) troligtvis inom ekonomi och 3-5 års arbetslivserfarenhet. Vidare har du följande erfarenheter:
• Hantera och analysera stora mängder data och kommunicera kundinsikter
• Driva igenom initiativ
• Utvecklade kunskaper inom något analysverktyg och/eller Excel, bonus om Qlikview
• Driva utveckling utifrån insikter
PERSONLIGA EGENSKAPER
• Driven
• Kundfokuserad
• Mycket god analytisk förmåga
• Strategisk och operativ
• Affärskänsla, resultatorienterad
• Social och kommunikativ
• Initiativrik
TWILFIT ERBJUDER
• En unik möjlighet att få driva och utveckla ett högt prioriterat område i en central funktion inom retail
• En organisation med korta beslutsvägar och utrymme att ta ett stort ansvar
• Möjligheter att till stor del själv bygga och forma rollen
• Ett spännande sammanhang där man får jobba tvärfunktionellt tillsammans med drivna och ambitiösa kollegor
• Stor potential att bidra till affären för ett av Sveriges starkaste varumärken inom retail
För mer information kontakta Victoria Gillberg 070 300 6150, victoria.gillberg@headagent.se eller Mikael Vig, mikael.vig@headagent.se, 073 324 5270