Pierre Robert Group

MARKNADSCHEF SVERIGE

Pierre Robert Group (PRG) äger varumärkena Pierre Robert och La Mote, och utvecklar basplagg för kvinnor, män och barn som är skräddarsydda för en skandinavisk vardag. Våra plagg ska både vara sköna att ha på sig och ha en modern, nordisk design. Alla våra plagg designas av vårt skandinaviska designteam i Oslo. Vi fokuserar på kvalitet och är noga med att följa upp produktkvalitet, hälsa, miljö och säkerhet och samhällsansvar hos våra leverantörer.

Med kunskap och starka varumärken ska vi bidra till tillväxt och lönsamhet för nordisk dagligvaruhandel. Företaget har 185 anställda i Norge och Sverige, varav 50 i Sverige och omsättningen uppgick år 2012 till drygt 516 miljoner NOK. Pierre Robert Group ingår i koncernen Orkla under företagsenheten Orkla Home and Personal. Vi har ett kontor i Stockholm och huvudkontor i Oslo.

Läs mer på www.pierrerobert.se

Som Marknadschef för Pierre Robert Group Sverige har du både strategisk och affärsansvar för Sverige, bland annat ett ansvar att utveckla och skapa tillväxt för samtliga varumärken och underlätta för PRGS koncept på den svenska marknaden.

Du ansvarar för att utveckla och genomföra strategier och marknadsplaner för Sverige, och säkra att dessa är starka nog för att PRG ska nå sina mål vad gäller marknadsposition och resultat.

Som Marknadschef rapporterar du till Marknadsdirektör Pierre Robert Group som är stationerad i Norge och du sitter i den Svenska ledningsgruppen.

ANSVARSOMRÅDEN:

– Sätta upp mål och utveckla övergripande strategier och planer för våra varumärken och segment och underlätta deras prestation

– Sortiment -och prisstrategi med hänsyn tagen till konkurrens och lönsamheten

– Ansvar för att projekt och aktiviteter planeras och genomföras i enlighet PRGS mål och strategier i rätt tid med rätt kvalitet och rätt resurser

– Ansvar för att driva arbetet grundat på konsumentinsikter, att förstå konsumenternas behov och beteendemönster såväl som att tidigt se trender och mode

– Säkerställa att alla nödvändiga åtgärder vidtas för ett varumärket ska utvecklas i linje med varumärkesstrategin och önskad placering

– Konkurrentbevakning av den totala marknaden

– Övervakning av marknadsposition

– Media

– Lönsamheten

-Ansvar för den svenska marknadsavdelningen i Sverige, idag 2.5 person.

ERFARENHET/KOMPETENS:

-Relevant universitetsutbildning, vi ser gärna Master/Magister inom marknadsföring eller liknande

– Minst 6-8 års relevant erfarenhet från liknande roll inom FMCG eller mode/fashion

– Erfarenhet av personalasvari, meriterande med ledarutbildning

– Mycket goda kunskaper inom Microsoft Office, samt Photoshop

– Flytande tal och skrift på svenska och engelska, samt god kunskap av norska

PERSONLIGHET:

– Stor arbetskapacitet och drivkraft i kombination med viljan att skapa förändring och resultat

– Kreativ och nytänkande

– Förmåga att hantera många uppgifter samtidigt. Effektiv och strukturerad

– Ha förmåga och vilja att verkligen skapa förändring

– Förmåga att se och agera utifrån ett helhetsperspektiv

– Ha engagemang och initiativ i sitt arbetet

– Stark samarbetsförmåga och social kompetens, nätverkande

– Målfokuserad och analytisk

– God kommunikatör både i tal och skrift

Intresse för textil och kläder/mode är en fördel, men inget krav.

Tjänsten medför en del resor.

För mer information kontakta Karin Geber, 070-6431554, karin.geber@headagent.se eller Sarah Bouvin, 076-8204648, sarah.bouvin@headagent.se