ORKLA Confectionary & Snacks Sverige

KEY ACCOUNT MANAGER

Vill du skapa mer mys åt svenska folket? Vi söker dig som älskar varumärken, fredagsmys och gofika och vill hjälpa oss att nå ut med våra budskap på en större arena.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige är en ledande kex- och snacksleverantör med välkända och starka varumärken inom respektive kategori. OLW tillverkar och säljer produkter inom segmenten chips, nötter, popkorn, dippmixer och ostsnacks. Ett exempel är klassiska OLW Cheez Doodles som är marknadens största snacksprodukt. Under varumärket Göteborgs finns de välkända varumärkena Ballerina, Singoalla, Brago, Guld Marie, Singoalla, Kung Oscar Pepparkakor m fl.

Just nu söker Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB en driven och analytisk Key Account Manager till huvudkontoret i Solna, Stockholm.

ANSVARSOMRÅDEN

Denna roll innebär helhetsansvar för en av bolagets största och viktigaste kunder, Coop.

Som KAM är Du volym-, lönsamhets- och marknadsandelsansvarig. En framgångsrik KAM har en bra balans mellan kort- och långsiktiga perspektiv. Det krävs en god strategisk och analytisk förmåga för att kunna säkra kampanjer och listningar. Som KAM arbetar du nära och integrerat med många kontaktytor hos kund. Rollen som KAM innebär relationsbyggande på central och lokal nivå hos kund.

Den person vi söker är en utpräglad affärsman/kvinna som brinner för att uppnå goda försäljningsresultat. Rätt kandidat gillar att arbeta i ett högt tempo, och drivs av att utveckla och vinna nya affärer. Naturligtvis har man en god kommersiell erfarenhet från liknande roller med bearbetning mot DVH. Erfarenhet och kunskap om impulsprodukter är meriterande och en god analytisk förmåga i kombination med strategisk kompetens är viktigt för att lyckas i rollen. För rätt kandidat finns det goda karriärmöjligheter internt inom Orkla koncernen.

DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER INKLUDERAR BLAND ANNAT:

• Utarbeta och implementera affärsplan för Coop

• Agera kontaktlänk gentemot kunden vad gäller ex aktivitetsplanering, avtalsförhandlingar, sortiment och kategoriprojekt.

• Etablera en bred kontaktyta mot nyckelpersoner hos Coop

• Budgetera och prognostisera försäljning

KOMPETENS

Den person vi söker är en utpräglad affärsman/kvinna som brinner för att uppnå goda försäljningsresultat. Rätt kandidat gillar att arbeta i ett högt tempo med många moment parallellt, och drivs av att utveckla och vinna nya affärer. Mycket tid tillbringar du ute hos kund och vissa övernattningar förekommer. Naturligtvis har man en god kommersiell erfarenhet från liknande roller gärna med bearbetning mot DVH. Erfarenhet och kunskap om impulsprodukter är meriterande och en god analytisk förmåga i kombination med strategisk kompetens är viktigt för att lyckas i rollen. Vi tror att;

• Du är en mycket god förhandlare & gedigen erfarenhet av kommersiellt arbete

• Du har jobbat 3-5 år inom DVH

• Har en akademisk utbildning inom ekonomi/marknadsföring/civilingenjör

• Är erfaren användare av office-paketet

• Innehar B körkort.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Du har god analytisk och strategisk förmåga och är självgående med stor initiativförmåga och hög drivkraft. Vidare är det viktigt att du har förmågan att arbeta affärsorienterat och har lätt för att skapa, bibehålla och utveckla relationer med kunder, medarbetare och andra nyckelpersoner. Det är viktigt att du har förmågan att fullfölja projekt och skapa goda resultat. En teamplayer som tycker om att utmana och hitta nya vägar.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Geber på 0706 43 15 54, karin.geber@headagent.se eller reaearcher Linnea Krautmeyer på 070 644 05 15, linnea,krautmeyer@headagent.se