Telia Sonera Sverige AB

1-2-1 Marketing Specialist

TeliaSonera tillhandahåller nätanslutning och telekommunikationstjänster i Norden och Baltikum, på tillväxtmarknader i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. TeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Företagets ambition är att bli en ledande aktör på samtliga marknader och att med en kostnadseffektiv struktur kunna erbjuda den bästa kundservicen, de bästa lösningarna samt de mest överlägsna tjänsterna. TeliaSonera är idag Europas femte största koncern med över 26 000 medarbetare världen över och är noterade på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsingfors. För mer information, se http://www.teliasonera.com.

Om tjänsten:

Som 1-2-1 marketing specialist ansvarar du för att Telias digitala närvaro levererar i enlighet med uppsatta affärsmål. Detta gör du genom att skapa, exekvera och optimera kundkommunikationsdialoger i vårt system för automatiserad kundkommunikation, Portrait Dialogue.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att bygga och konfigurera kundkommunikations-processer i verktyget, samt säkerställa att målgruppsselektioner, triggerdata, mätpunkter och innehåll är rätt kopplade. Du kommer även ansvara för att testa, aktivera och kvalitetssäkra dessa processer i verktyget. I rollen som 1-2-1 marketing specialist förväntas du bli en ”super user” i Portrait Dialogue och du kommer även stötta andra medarbetare i ditt team med kunskap kring möjligheter och begränsningar i systemet samt erbjuda lättare teknisk support till övriga användare.

Erfarenhet och kompetens:

Du har ett ben i teknik och ett i marknadsföring, och är således lika bekväm med att diskutera kunddatahantering med IT som att stötta i direktmarknadsföringsprojekt.

Vi söker dig som har hög kompetens inom automatiserad kundkommunikation och innehållsutveckling i digitala kanaler. Du är van användare av CRM-, kampanjhanterings-, eller webbanalysverktyg och det ses som en stor fördel om du har erfarenhet från arbete med datadriven kundkommunikation i system från exempelvis Unica, Adobe/Neolane, Aprimo, SAS, Pitney Bowes eller Marketo. Vi vill gärna att du har arbetat med kunddata och relationsdatabaser i någon form, då rollen har täta kontakter med databasanalytiker för att ta fram målgruppskriterier. Har du dessutom förståelse för att tolka SQL-baserade kundselektioner är detta en bonus.

Kunskaper inom HTML och webbdesign ses även som meriterande, gärna i kombination med epostmarknadsföring. Det är också viktigt att du har förståelse för kundlivscykeln och utifrån webbanalysperspektiv, förstår vad som påverkar kundbeteenden i digitala kanaler.

Personliga egenskaper:

För att lyckas i rollen måste du vara förändrings- och resultatorienterad, ha en hög förståelse för hur vi kan möta våra kunder i olika kanaler och du stimuleras av att förbättra kundupplevelsen genom löpande optimering. Du har lätt att lära dig nya system och förstår logiken bakom dessa. Du har även bra förståelse för processkartläggning, gärna kombinerat med en god känsla för färg och form.

Du är en driven person och en lagspelare som arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling inom området.

För mer information om tjänsten kontakta Victoria Gillberg, victoria.gillberg@headagent.se ellerSarah Bouvin sarah.bouvinl@headagent.se