TeliaSonera tillhandahåller nätanslutning och telekommunikationstjänster i Norden och Baltikum, på tillväxtmarknader i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. TeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Företagets ambition är att bli en ledande aktör på samtliga marknader och att med en kostnadseffektiv struktur kunna erbjuda den bästa kundservicen, de bästa lösningarna samt de mest överlägsna tjänsterna. TeliaSonera är idag Europas femte största koncern med över 26 000 medarbetare världen över och är noterade på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsingfors. För mer information, se http://www.teliasonera.com.
Som Produktchef för Bredbandstjänster inom Enterprise Solution Cloud Networking spelar du en nyckelroll för att säkra och utveckla dagens intäkter liksom att identifiera och driva morgondagens inom området.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som produktchef är du P&L-ansvarig för dina erbjudanden. Inom ansvarsområdet ingår erbjudanden som Prolane, Bredbandsplus, Start, Kontor. I din roll säkerställer du att Telia har konkurrenskraftga erbjudanden och med god lönsamhet. Du arbetar strategiskt men också taktiskt. Du ansvarar för produktutveckling, affärsplaner, prognoser och marknadserbjudanden. Området är inom stor förändring och du kommer också att vara delaktig i projekt som säkrar framtida tjänster.
Vad vi erbjuder
I produktchefsrollen hos Telia får du stort ansvar för dina områden i samarbetet med kolleger i teamet. Du kommer in i en spännade fas av förändring, där det gamla möter det nya. Arbetet spänner över många frågor, vilket ger en bred förståelse och kunskap om helheten.Till din hjälp har du erfarna tekniska produktchefer och du samarbetar mot många gränsytor i organisationen.
Dina kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning, fördelaktigen inom ekonomi eller teknik. Du har också arbetat med P&L-arbete i någon form, och är van att göra analyser. Du har erfarenhet av produkt- och/eller affärsledning och har kunskap om försäljning och marknadsföring, paketering och prissättning. Du bör ha varit verksam inom arbetslivet i minst 5 år inom datakommunikation.
Vem är du?
Du är en person med ett tydligt affärsfokus. I denna roll är det centralt att du ska kunna växla mellan strategiska diskussioner och operativa frågor. Du är stark i analysen och ska kunna driva ditt område självständigt i en ibland komplex kontext med många beroenden. Du är driven och får saker att hända.
För mer information vänligen kontakta Sarah Bouvin, sarah.bouvin@headagent.se eller Josefine Lindh, josefine.lindh@headagent.se