Bisnode har verksamhet i 17 europeiska länder. Bisnode erbjuder digitala informations- och analystjänster som hjälper företag och organisationer att fatta smartare beslut och därmed utveckla sin verksamhet. I den svenska organisationen arbetar ca 650 personer och bolaget omsätter nära 4 miljarder kronor. https://www.bisnode.com/Sverige/
BISNODE SÖKER EN DIGITAL SOLUTIONS MANAGER
Vill du vara med och bygga upp Bisnodes avdelning för Customer Channels och utveckla och driva Bisnodes digitala affär?
Bisnode har identifierat innovativa och attraktiva digitala användarupplevelser som en nyckelfaktor för vår framtida tillväxt. Den nybildade avdelningen Customer Channels ansvarar för att utveckla och driva Bisnodes digitala affär på koncernnivå inom områdena Digitala kanaler, User Experience Management, Customer Experience Management och Common Platforms & Components.
Vårt mål är att skapa kundupplevelser i världsklass och bygga upp lönsamma digitala affärer. Det ställer höga krav på våra digitala tjänster och kanaler samt de teknologier som behövs för att realisera detta.
Som Digital Solutions Manager ansvarar du för att ta fram strategier och roadmaps för gemensamma tjänster, plattformar och stödsystem. Du har även ansvar för att kravställa lösningar, aktivt delta i utvecklingsprojekt och agera spindel i nätet med mycket tät kontakt med IT, Marknad, Sälj, Operations och Produkt samt dina kollegor inom Customer Channels.
VI KAN ERBJUDA DIG:
• En stimulerande arbetsmiljö i ett företag som är med och driver utvecklingen i sin bransch. Du kommer att vara en nyckelaktör för att möjliggöra Bisnodes digitala affär och användarupplevelser.
• Arbete i en europeisk koncern med stora möjligheter till personlig utveckling.
VI TROR ATT DU:
• Har relevant högskoleutbildning
• Har god teknisk kunskap och erfarenhet av digitala lösningar och digital marknadsföring, försäljning och service
• Har erfarenhet av att arbeta i en digital verksamhet nära både teknik och affär
• Gillar att omsätta kundbehov och affärsmöjligheter till konkreta lösningar och planer
• Har ett starkt intresse för den digitala utvecklingen och de affärsmöjligheter och kundupplevelser den möjliggör
• Är energisk, driven och älskar utmaningar i en föränderlig miljö
• Har hög social kompetens och gillar att ha många kontaktytor både internt och externt
• Är en visionär med förmåga att sätta en strategisk agenda samtidigt som du gillar att arbeta hands on för att nå dina mål
• Tar initiativ, är kreativ och nytänkande
• Tar eget ansvar, fattar beslut och skapar resultat i högt tempo
• Med fördel har ledarerfarenhet
• Är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Heimer på 0761 68 17 11 eller sara.heimer@headagent.se alt researcher Anna Palmdal på 0739 70 53 94 eller anna.palmdal@headagent.se