Rahmqvist

Inköpare

Eric Rahmqvist AB är en internationell företagsgrupp bestående av nio varumärkesdivisioner och drygt 300 anställda. Rahmqvistgruppen utvecklar högkvalitativa och smarta produkter som hjälper våra kunder att arbeta effektivare. Varje dag besöker vi hundratals företag runt om i Europa och förbättrar människors dagliga arbetsmiljö. Vi har aktivt jobbat med miljöfrågorna sedan 80-talet och var först i Sverige med att samtidigt miljö- och kvalitetscertifieras enligt ISO.

Vi letar efter en engagerad, social och prestigelös person. Förmodligen jobbar du som inköpare idag eller ser det som ditt nästa naturliga steg. Du ansvarar för att Rahmqvist har ett attraktivt och uppdaterat sortiment samt att inköp görs enligt gällande policy. Du är med och driver bolaget framåt samt säkerställer att processen sker på bästa möjliga sätt. En nyckelroll i ett svenskt familjeägt bolag med höga ambitioner att ständigt utveckla och optimera produkter efter marknadens behov. Detta med fokus på bästa möjliga kvalitet och funktion.

DINA ARBETSUPPGIFTER:

• Säkerställa bästa möjliga inköpsvillkor för det önskade sortimentet.

• Analysera försäljningen per produkt och effektivisera befintliga sortiment.

• Förhandla med leverantörer samt skapa och utveckla goda relationer med leverantörer.

• Ansvara för att administrera artikelregister, samt analys och uppföljning av sortimentet.

• Arbeta i nära samarbete med marknadsavdelningen så att produktinformationen blir informativ, säljande och inspirerande.

• Bevaka lagersaldo och försäljningsutveckling samt lägga inköpsorder.

• Sköta hanteringen av varuprover samt ansvara för referensprover och kvalitetssäkring.

• Ansvara för att miljökrav och CSR-policy kommuniceras och följs.

DINA KVALIFIKATIONER:

• Akademisk bakgrund.

• 3-5 års erfarenhet av att arbeta som inköpare alternativt ser det som ett nästa karriärsteg.

DIN BAKGRUND:

• Erfarenhet av att arbeta internationellt alternativt i en internationell miljö.

• Erfarenhet av att arbeta med premiumprodukter är en fördel.

• Erfarenhet av att ha arbetat inom detaljhandel eller konsumentföretag är en fördel.

KOMPETENSKRAV:

• Du är van att säkerställa produktkvalitet och leveranssäkerhet.

• Du har god förhandlingsvana och kunskap inom inköpsekonomi.

• God datorvana, kunskap inom Excel och Navision är en fördel.

• De behärskar engelska i tal och skrift.

• Du är strukturerad, noggrann och trivs med administrativa uppgifter.

• Serviceinriktad, stresstålig, ansvarsfull och prestigelös.

• Intresse för inköp- och produktarbete är en fördel.

VI KAN ERBJUDA:

Du erbjuds en spännande möjlighet att växa och arbeta i ett entreprenörsdrivet familjeföretag som präglas av en trygg och professionell miljö med mycket humor och hjärta. Vill du dessutom arbeta på ett företag som står för innovation, inspiration, kunskap och omtanke? Då har du kommit rätt.

Välkommen till familjen Rahmqvist!

Önskar du veta mer? Kontakta Linda Bellis, 0739468644; linda.bellis@headagent.se eller Charlotte Mårdh, 0730209300 charlotte.mardh@headagent.se