Danske Bank i Sverige är en utmanare på den svenska bankmarknaden och agerar inom tre huvudsakliga affärsområden – Personal Banking, Business Banking samt Corporate & Institutions. Inom Personal Banking erbjuder vi privatpersoner kvalificerad rådgivning och kompletta lösningar inom bland annat finansiering, kapitalförvaltning, pension och försäkringar.
Danske Bank söker nu en självgående CRM-analytiker till enheten Marketing inom Personal Banking som vill vara med och utveckla en modern, relevant och personlig kunddialog. Enheten ansvarar för Danske Banks marknadsföring, CRM och sajter till privatkunder.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som analytiker på Danske Bank kommer du att planera, bygga, genomföra, förvalta och utvärdera resultat av ad-hoc och händelsestyrda, automatiserade kommunikationer i alla kanaler. Du är proaktiv och identifierar nya affärsmöjligheter både för Danske Banks kunder och för banken genom målgruppsselektering och dataanalys. Samtidigt jobbar du med ständiga inkrementella förbättringar av löpande aktiviteter. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor inom marknadsavdelningen, analytiker i Köpenhamn, affärsutvecklingsenheten, rörelsecheferna och IT.
Erfarenhet och kompetens
• Högskoleexamen inom relevant område
• Dokumenterad erfarenhet som CRM-analytiker
• Mycket god erfarenhet av att koda i SAS och SQL
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Företrädelsevis kunskap inom SAS Customer Intelligence Studio och SAS Marketing Optimization, men inget krav
• Flytande i såväl svenska som engelska
Personliga egenskaper
Du är initiativrik, lösningsorienterad och har förmågan att genomföra dina idéer. Du är bra på att organisera och hantera flera uppgifter samtidigt och gillar att jobba i ett högt tempo. Vidare har du en pedagogisk förmåga att förmedla dina analyser i affärsförståelse, kundinsikter och aktiviteter.
Vidare har du ett/är du;
• Analytiskt mindset och ett faktabaserat förhållningssätt
• Resultatorienterad, leveranssäker, positiv och proaktiv
• En relationsskapare och ser samarbete som en naturlig del av din vardag
För att veta mer om tjänsten vänligen kontakta Nicole Sygut, 070-174 41 53 ; nicole.sygut@headagent.se eller Charlotte Mårdh, 073- 020 93 00 ; charlotte.mardh@headagent.se