Boxer TV-Access AB (Boxer) är en av Sveriges största tv-leverantörer. Vi har c:a 570 000 abonnenter inom TV, bredband och telefoni. Vår TV-lösning bygger på marknätet och internet, medan våra bredbands- och telefonitjänster levereras genom öppna fibernät. Boxer är en del av Teracom Boxer Group med betal- och nätverksamhet i Sverige och Danmark.
Vill du arbeta i en bransch i en stark förändringsresa, där kundernas krav och förväntningar ständigt ändras? Då tror vi du skulle trivas hos oss på Boxer. Vi vill leverera enkla och relevanta tv-, bredbands- och telefonilösningar. Och vi vill vara bäst på att göra det.
Vi tror att vårt intresse för svenskarnas medievanor är en nyckel till vår fortsatta framgång. Att ständigt sträva efter en bra kundupplevelse är något som i ordets rätta bemärkelse genomsyrar vår verksamhet och vårt dagliga arbete.
Head of Online
Som Head of Online kommer du att ha en central roll i uppbyggnaden och utvecklingen av Boxers TV-tjänst med huvudansvar för kommersialiseringen av de digitala kanalerna samt intern förankring av digitaliseringen av bolaget och dess produkter. Uppdraget innefattar bland annat att operativt implementera strategierna genom att forma och leda den digitala marknadsfunktionen.
• Kommersiellt ansvarig för de digitala kanalerna
• Delaktig i affärsutvecklingen av verksamheten med fokus på den digitala affären
• Driva digital transformering, både strategiskt och operativt
• Digital produktutveckling
• I din roll rapporterar du direkt till Commercial Director
Företaget erbjuder
Med utgångspunkt i företagets övergripande strategi får du en unik chans att vara med och driva omställningen av Boxers verksamhet och skapa en långsiktigt viktig affär. Du kommer att ha en mycket central roll i att driva den digitala transformationen och Boxers digitala affär.
Dina kvalifikationer
• Relevant universitetsexamen
• Minst 6 års erfarenhet inom digital marknadsföring
• Dokumenterad erfarenhet av att driva affär genom digitala kanaler
• Strategisk förståelse och kompetens inom utveckling av digitala strategier och slutkundsaffär
• Erfarenhet från ett konverteringsinriktad sammanhang
• Erfarenhet från en ledande roll
• Erfarenhet från att arbeta i och utveckla en verksamhet i löpande förändring
• Erfarenhet av B2C- samt B2B marknadsföring
• Erfarenhet av resultat- och budgetansvar
• Med fördel erfarenhet från telekom- eller mediebranschen.
Personliga egenskaper
Du är trygg och självklar I den digitala världen och en ambitiös person med dokumenterat goda resultat. Du har stark social kompetens och god samarbetsförmåga. Du är självgående, väldigt driven, initiativrik och brinner för att bygga och utveckla nytt. Ytterligare en framgångsfaktor är din strategiska förmåga samt förståelse för den digitala transformationen. Du har mycket goda strategiska och analytiska förmågor samtidigt som du är operativ och hands-on.
Vidare är du:
• Du är en kreativ entreprenör i ditt arbetssätt
• Du är flexibel och helhetstänkande
• Analytisk och strukturerad
• Du är orädd, proaktiv, resultatinriktad och lösningsorienterad
• Du har en hög arbetskapacitet och har mycket god samarbetsförmåga
• Mycket god kommunikationsförmåga/lyhörd
• Resultat- och målinriktad
• Du har pondus samt är en förtroendeingivande och naturlig ledare.
Inom Teracom Group betraktar vi olikheter mellan människor som en utvecklingsmöjlighet som bidrar till ett dynamiskt, kreativt och trivsamt arbetsklimat. Vi ser därför varje rekrytering som ett sätt att öka mångfalden i företaget.
För att få mer information kontakta: Alexander Westlund; alexander.westlund@headagent.se +46 723010194 eller Carolyn Sander; carolyn.sander@headagent.se, +46 734254550.