Bonnier Books, med en total omsättning på ca 6,5 mdkr 2014, rymmer Bonnierkoncernens bokverksamhet både i Sverige och utomlands. Verksamheterna spänner över bokförlag, e-handel, bokklubb, distribution och handel. I den svenska verksamheten ingår bl a Bonnierförlagen, Adlibris och Pocket Shop.
Bonnier Books Digital Subscription är en ny och strategiskt viktig del av affärsområdet. Målet är att skapa och framgångsrikt driva framtidens digitala konsumenttjänst för böcker såväl nationellt som internationellt.
Till Bonnier Books Digital Subscription söker vi nu en MarCom Manager som kommer att ansvara för all kommunikation och PR med syfte att skapa kännedom och generera leads.
ANSVAR OCH ARBETSUPPGIFTER
• Med utgångspunkt i marknadsplanen ansvara för kampanjplaneringen och full implementation av satta aktiviteter.
• PoC mot externa byråer och samarbetspartners (såsom reklam, media, pr, etc.)
• Tillsammans med Head of Marketing & Sales arbeta med att knyta kontakter och etablera kommersiella samarbeten med interna och externa parter.
• Säkerställa att den grafiska profilen följs samt att arbetet sker i enlighet med satt varumärkeskoncept.
• Driva andra relaterade projekt inom marknadsavdelningen.
• Ta fram presentationsmaterial, skapa rapporter och beslutsunderlag.
FORMELLA KRAV
• 2-3 års erfarenhet av att ha arbetat med kundkommunikation (B2C) i en liknande roll.
• Erfarenhet av att skapa kommunikation oavsett medieslag med mycket god erfarenhet av digital marknadsföring
• Van beställare mot externa byråer
• God känsla för kommunikation, form och disposition.
• Van att arbeta kundorienterat med god känsla för vad som fungerar och inte kommunikativt.
• Van att effektivt planera ditt arbete samt leverera mot satta deadlines.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är en ambitiös person med dokumenterat goda resultat. Du tar ägarskap och ser till att få saker att hända. Du är kommunikativ, utåtriktad och gillar att tänka nytt tillsammans med andra samtidigt som du är självgående och känner dig trygg att agera självständigt inom ditt kompetensområde. Du drivs av att få vara med och skapa något nytt och har rätt attityd till uppgiften. Du har ett genuint intresse kring vad som driver affären och agerar kostnadsmedvetet.
VIDARE ÄR DU:
• Lösningsorienterad
• Flexibel med förmåga att växla perspektiv (strategiskt/operativt, långsiktigt/kortsiktigt)
• relationsskapande
• nyfiken och utmanande
Bonnier Books Digital Subscription erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter och ansvar. Med utgångspunkt i Bonniers övergripande strategi får du här en unik chans att vara med i omställningen av en bransch och skapa en långsiktigt viktig affär för koncernen.
För att veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Linda Bellis, 073 946 86 44, linda.bellis@headagent.se eller Victoria Gillberg, 070 300 61 50, victoria.gillberg@headagent.se